Autók amiket gyerekkorunkban kinéztünk magunknak, most pedig már eltelt annyi év, hogy tényleg megvehetjük. Nézzünk néhány ilyet.

 
 

Vagy azért mert az autóskártyán rajta volt, vagy azért mert az autósújságból nézted ki, esetleg csak azért mert akkoriban menő volt. Tudja a franc, hogy miért szeretjük meg őket, ez eltérő, de nagy általánosságban ahogy visszagondolok, mindenkinek volt (igen még a csajok közül is akadtak páran) legalább egy olyan autó amire azt mondtuk, hogy nagy korunkra megvesszük.

Persze tegyük hozzá nem mindegy, hogy ki mire gondolt. Vannak azok a sportautók amik akkor is drágák voltak és az átlag ember pénztárcájának még ma is az lenne, lásd Ferrari, Porsche, Lamborghini stb. Nos ezek azok ami után gyerekként is megfordult az ember, de még most sem szégyen ezt megtenni. És ez az a kategória amit nem taglalnék tovább, mert itt nem ezekről lesz szó.

Ott van viszont egy másik szegmens. Az a fajta ami annak idején menő volt és legyünk őszinték ezek közül némelyiknek a formaterve még ma is megállja a helyét és nem tűnik ki az úton a többi közül. Az a fajta amit, ahogy egy jó barátom mondta láttad a szomszédnál, a bátyádnál és tegyük hozzá ezek akkor nyilván többe kerültek, mint ma használt autóként, de akkor sem kellett nyolc számjegyű összeget kifizetni érte.

Fiat Barchetta:

Nagy hangja van, nagyon megy és lehet, hogy nem mai csirke, de attól még mindig megbámulják. Csajozni ma is tökéletes, a vezetési élményre sem mondott még senki nagyon rosszat, plusz egy kabrióról beszélünk, a szabadság érzés is megvan. Utóbbi mondjuk hátrány is lenni, plusz a helyszűke miatt ne nagyon tervezzünk kettőnél több emberrel ebben az autóban, de valamit valamiért. Igaz, hogy kicsit úgy néz ki, mintha egy csónak lenne, de elvben, ha kikapsz belőle egy jó állapotú darabot, akkor sok pozitív élménnyel ajándékoz majd meg. Főleg ha piros színűt találsz. Sokan vannak akik rajonganak az ilyenekért és féltően gondozzák.  Jelenleg általában úgy 600 000-től indul az ára, de 1 millió körülieket is lehet találni szép számmal.

Honda Civic:

A Civicből én a hetedik generációt emelném ki. Ezt ugyanis gyerekként is megnéztük, de (az ötajtóst leszámítva) ez még ma is ugyanolyan izgalmasan néz ki, mint annak idején. Erre ráadásul gúnynevet sem találtak ki, mert ugyebár amik ezelőtt készültek azokat koporsónak hívták (főleg a hatodikat), nyolcadikra meg már azt mondták, hogy ufó. Szokatlan dolog mondjuk ezekben is van, mert feljebb van a váltókar mint ahogy az ember megszokta, de annyi baj legyen. Sportos, kényelmes és találni belőle jó párat ami tuning. Sokan szerették. A legtöbbet kicsivel 1 millió alatt vagy felett lehet megtalálni.

Volkswagen Golf:

Ha van olyan autó, amiről még egy laikus is tudja, hogy mi megy éppen előtte az úton, akkor a golf valószínűleg ilyen. 74 óta gyártják, jövőre jön a nyolcadik generáció és a nagy többség tud mondani egy számot, hogy melyik tetszik neki ezek közül. Sokan esküsznek a kettesre, nagy legendája van, ami viszont szintén nagy siker volt a 2000-es évek elején és még mindig sok van belőle az utakon, az a négyes. Ez az amihez alkatrészt még mindig bőven találni és sokan szerették, a forma, a motor, a kényelem  vagy éppen a kezelhetőség szempontjából és igen a Hungaroringen még éves Volkswagen találkozót is szoktak tartani. Itt ráadásul külön figyelem irányul a golfra, úgyhogy tényleg sok rajongója van a típusnak.

Ezek közül is az a verzió, ami mai napig kitűnik a többi közül legyen szó bármelyik generációról, az a GTI (Gran Tourismo Injection). Az elnevezés nem Volkswagen találmány, de mégis sokaknak ez a márka jut az eszükbe. Morcosabb, erősebb, persze, hogy akartunk egy ilyet! Ami egyébként ezt a változatot illeti, itt már szélesebb a skála, durván fél milliótól indul az ár, de a jobbakért akár kicsit több mint másfelet is elkérnek.  Ez sem fiatal autó már, szóval oda kell figyelni, ha jó állapotút akarunk találni.

Ford Focus:

A második generáció még mindig modern, de már elérhető árban van. Sok róla a pozitív vélemény, sokat láttunk belőle céges autóként futni, de nyilván nem ez fogott meg minket. Sokkal inkább az ST vagy az RS kivitel. Az előbbiből még mai napig látom a narancssárgát, azt amit annak idején az egyik autós újságban is nagyon megtetszett. Tudom én, hogy ez szubjektív, de ha kell mondanom egy olyan autót ami a hétköznapokban szembejön és baromi jól néz ki, akkor a második generációból az ST és az RS olyan! Azt mondják, hogy elég kezes, megvannak azok a jó tulajdonságai is amiért mondjuk az alapkivitelt dicsérték, szóval minden rendben lenne, de az ára alapján már szép lassan el lehet gondolkodni, hogy akkor inkább vegyünk egy új autót. A használtautó hirdetéseket át böngészve az ST ebből a generációból úgy nagyjából másfél millióról indul és ez tényleg az alja. Minél fiatalabbat találunk, úgy megy fel az ára 2,5, sőt akár három millióig is.

Képforrás: Pinterest/WSupercars.com/Thepinsta.com/Netcarshow.com